HET PROJECT
Achter elke koffieboon schuilt een ongelooflijk verhaal dat het verdient om verteld te worden.
Het Alma Café- project is ontstaan uit de wens om mensen mee te nemen achter de schermen van de koffiewereld, terug naar de oorsprong van het product .
Stel je een koffieboerderij voor op een hoogte van 1400 meter, bezaaid met koffiebomen die soms in bloei staan en soms bedekt zijn met vruchten die van groen naar geel of rood verkleuren. Een paar bananenbomen zorgen voor de nodige schaduw voor de koffieplanten en voor een goede ontwikkeling van hun bessen, die elk bestaan uit twee kleine boontjes die tegen elkaar of soms alleen groeien.
Alma, wat ziel betekent in het Spaans, definieert in één woord de aard van het project.
Alma Café is veel meer dan een nieuw merk gebrande koffie, het is een beleving , een reis naar de oorsprong en een ontmoeting met koffieproducenten en -makers. Door het werk te onthullen dat in elke kop koffie zit, is het ons doel om mensen dit alledaagse elixer anders en op een andere manier te laten waarderen.
#ATrueStory
Belgische koffiebranding met respect voor het product
Elke koffie uit het assortiment wordt gebrand volgens een profiel dat is aangepast aan de boon, waardoor het unieke karakter ervan het beste tot uiting komt . Door zacht branden te bepleiten, behouden we de aromatische eigenschappen van de bonen, in tegenstelling tot zogenaamde “verbrande” koffiesoorten. Voor filterkoffie wordt een licht-medium brandingsprofiel gebruikt en voor espresso een medium branding. Om de versheid van de bonen te behouden en overproductie te voorkomen , worden de koffiesoorten geleidelijk aan gebrand, afhankelijk van de vraag, en vóór elke bestelling gemalen.
De kracht van beelden
Het creëren van een unieke identiteit voor elke koffie en het vertellen van een stukje van zijn verhaal, waarbij de verpakking als medium wordt gebruikt, weerspiegelt het verlangen naar transparantie en een band met de oorsprong van het product.
Marine Lucas de Peslouan is de getalenteerde kunstenaar achter elk van de illustraties, die erin is geslaagd het DNA van het Alma Café-project en de magie van elke boon in het assortiment perfect over te brengen. Elk van de gecreëerde visuals vertegenwoordigt fascinerende discussies, een onderdompeling door middel van foto's, teksten en video's, onderzoek, uren werk, heen en weer om zo dicht mogelijk bij de ziel van de koffies te komen en de creatie van een uniek en onconventioneel universum dat vandaag de dag Alma Café vertegenwoordigt.